Bokningsvillkor och allmänna villkor

Vanliga frågor och svar :
Tar ni emot husdjur?
– Ja, det går utmärkt att boka till husdjur i vissa av våra rum mot en extrakostnad om 250 kr per vistelse (se tillval).
 
– Husdjur får inte lämnas ensamma på hotellrummet. När de vistas utanför rummet eller i trädgården behöver de vara kopplade.
Hur är det med avbokningspolicy?
– Senast 3 dagar före ankomst.
Vilken tid är incheckning/utcheckning?

– Incheckning från 15:00.

– Utcheckning senast 11:00.

Har ni bemanning dygnet runt?

– Vi har begränsade tider i receptionen. Kolla med oss direkt gällande dessa tider då de anpassas efter säsong.

Kan man få tidig incheckning?

– Rummet är garanterat från kl. 15:00. Önskar ni tidigare incheckning kan ni höra av er i förväg och fråga oss. Vi kan tyvärr inte lova någonting.

Går det att checka ut senare?

– Utcheckning är kl. 11:00. Skulle ni ha frågor kring detta så fråga receptionspersonalen vid incheckningstillfället.

Har ni parkering?

– Vi erbjuder fri parkering på skyltat område på gården.

Har ni laddstation för elbil?

– Vi har laddstation så att ni kan ladda bilen hos oss mot en fast kostnad om 150 kr per laddningstillfälle. Ni kan betala för laddningen i receptionen.

Vilken tid serveras frukost?

– Frukosttiderna anpassas efter säsong men eftersom vi i dagsläget serverar frukosten på hotellrummen kan gästerna själva välja vilken tid som passar bäst mellan kl 07.30 och kl.10.00.

Bor barn gratis? Vad kostar bäddsoffa/extrasäng?
– Barn 0-4 år som sover i föräldrars säng bor gratis (och ska ej inkluderas i antalet personer i er bokning).
– Bokar ni för fler än två personer så ingår extrasängar eller bäddsoffa för dem.
 
– Är ni två vuxna och önskar bäddsoffa eller extrasäng för er själva eller för barnen kan ni meddela detta vid er bokning. Extrasäng eller bäddsoffa kostar då extra. Ni betalar för extrasäng i receptionen när ni checkar in.
 
– Frukost ingår naturligtvis också för barnen när ni bokar extrasäng/bäddsoffa.
 

Avbokning

– Avbokning kan ske kostnadsfritt t.o.m kl. 12.00 tre dagar före ankomst.

– Avbokning sker enklast via kundportalen, du hittar länken i din bokningsbekräftelse. Annars går det även bra att höra av dig direkt till oss på fontanens@gmail.com så hjälper vi dig.

– Notera att ingen återbetalning sker vid avbokning senare än tre dagar före ankomst.

Hantering av personuppgifter

– Dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Övrigt

– Fontänens Bed & Breakfast är rökfritt.

Har du några frågor?

– Kontakta vår bokningsavdelning på telefon 040-620 80 20 eller maila till fontanens@gmail.com så hjälper vi dig.